درحال بارگذاری...

طیف سنجی و دنیای پهپادهای کشاورزی

دسته بندی: پهپادهای کشاورزی طیف سنج

پهپادهای طیف سنج کشاورزی؛ ارزیابی سریع سلامت گیاهان


طیف سنجی و دنیای پهپادهای کشاورزی

چرا از پهپاد های کشاورزی استفاده می کنیم؟ استفاده از طیف سنج در پهپادهای کشاورزی چگونه است؟ چگونه می توان با طیف سنجی در پهپادهای کشاورزی بر رشد و نمو گیاهان تاثیر گذاشت؟ کاربرد پهپاد برای تجزیه و تحلیل خاک و وضعیت مزارع نقشه برداری و نمونه گیری به صورت دوره ای در پهپادهای طیف سنج چگونه است؟ آیا می توان زمانی که نتایج دورهای بررسی شود تغییرات را در زمین کشاورزی با پهپادهای کشاورزی اندازه گرفت؟ طیف سنجی و دنیای پهپادهای کشاورزی پهپادهای کشاورزی امروزه یکی از بهترین انتخاب ها برای کشاورزان است. همانطور که می دانید آمار نیروی انسانی در زمین های کشاورزی کاهش پیدا کرده است و همین دلیلی واضح برای حضور این پرنده های هوشمند در کشاورزی نوین است. در این مقاله قصد داریم در مورد حضور پهباد کشاورزی در مزارع و بررسی وضعیت دقیق گیاهان صحبت کنیم.   پهپادهای طیف سنج کشاورزی؛ ارزیابی سریع سلامت گیاهان پهپاد کشاورزی برای انجام ماموریت های مختلف در زمینه و امور کشاورزی دقیق، بررسی موارد موثر در محیط زیست، ارزیابی سلامت گیاهان (بخش گیاهپزشکی) و اموری دیگر بسیار پرکاربرد می باشد.. این پهپادها قادرند که سلامت محصولات را به خوبی ارزیابی کنند و این بررسی می تواند تاثیر بسزایی بر رشد و نمو گیاهان داشته باشد.   مشخصات پروازی در پهپادهای کشاورزی طیف سنج پهپادهای طیف سنجی قادرند در مدت زمان بالا حدود 27 دقیقه و با حداکثر نرخ انتقال 7 کیلومتر اشاره کرد.   با پهبادهای کشاورزی کنترل بر سطوح خاک را افزایش دهید در جهان امروز انجام فعالیت در حیطه کشاورزی هوشمند به دلیل در دسترس بودن مجموعه تصاویرهای بسیار زیاد از داده‌های زراعی بسیار آسان تر و قابل دسترس تر از قبل شده است. استفاده از پهپادهای طیف سنج که طیف رنگی آبی، سبز، قرمز، Red Edge  و Near Infrared bands را پوشش می دهد انتخاب مناسبی خواهد بود. همپنین مناطقی که بازدید از آن ها مشکل می باشد با این پهپادهای طیف سنج کشاورزی تصاویر چندلایه‌ای آسان خواهد شد.   مزایای وجود سنسور در پهپادهای کشاورزی طیف سنج در قسمت بالای پهپاد طیف سنج ، یک سنسور جهت میزان تابش نور خورشید قرار می گیرد که تاثیر بسیار زیادی در دقت و انسجام جمع آوری داده‌ها دارد. وجود سنسور میزان تابش آفتاب و نور خورشید برای نتایجی دقیق‌تر در زمان‌های مختلفی از روز بسیار کاربردی خواهد بود.


طیف سنجی و دنیای پهپادهای کشاورزی

پهپادهای کشاورزی امروزه یکی از بهترین انتخاب ها برای کشاورزان است. همانطور که می دانید آمار نیروی انسانی در زمین های کشاورزی کاهش پیدا کرده است و همین دلیلی واضح برای حضور این پرنده های هوشمند در کشاورزی نوین است. در این مقاله قصد داریم در مورد حضور پهباد کشاورزی در مزارع و بررسی وضعیت دقیق گیاهان صحبت کنیم.

 

پهپادهای طیف سنج کشاورزی؛ ارزیابی سریع سلامت گیاهان

پهپاد کشاورزی برای انجام ماموریت های مختلف در زمینه و امور کشاورزی دقیق، بررسی موارد موثر در محیط زیست، ارزیابی سلامت گیاهان (بخش گیاهپزشکی) و اموری دیگر بسیار پرکاربرد می باشد.. این پهپادها قادرند که سلامت محصولات را به خوبی ارزیابی کنند و این بررسی می تواند تاثیر بسزایی بر رشد و نمو گیاهان داشته باشد.

 

مشخصات پروازی در پهپادهای کشاورزی طیف سنج

پهپادهای طیف سنجی قادرند در مدت زمان بالا حدود 27 دقیقه و با حداکثر نرخ انتقال 7 کیلومتر اشاره کرد.

 

با پهبادهای کشاورزی کنترل بر سطوح خاک را افزایش دهید

در جهان امروز انجام فعالیت در حیطه کشاورزی هوشمند به دلیل در دسترس بودن مجموعه تصاویرهای بسیار زیاد از داده‌های زراعی بسیار آسان تر و قابل دسترس تر از قبل شده است. استفاده از پهپادهای طیف سنج که طیف رنگی آبی، سبز، قرمز، Red Edge  و Near Infrared bands را پوشش می دهد انتخاب مناسبی خواهد بود. همپنین مناطقی که بازدید از آن ها مشکل می باشد با این پهپادهای طیف سنج کشاورزی تصاویر چندلایه‌ای آسان خواهد شد.

 

مزایای وجود سنسور در پهپادهای کشاورزی طیف سنج

در قسمت بالای پهپاد طیف سنج ، یک سنسور جهت میزان تابش نور خورشید قرار می گیرد که تاثیر بسیار زیادی در دقت و انسجام جمع آوری داده‌ها دارد. وجود سنسور میزان تابش آفتاب و نور خورشید برای نتایجی دقیق‌تر در زمان‌های مختلفی از روز بسیار کاربردی خواهد بود.

 

نمایش RGB و NDVI در پهپادهای طیف سنج

NDVI  یک شاخص گرافیکی ساده اما ضروری است که در زمینه پوشش گیاهی و زمین های زراعی یک منطقه خاص می‌تواند داده‌های مهمی را به محققان نشان بدهد. با استفاده از این NDVI می‌توانید پوشش گیاهی مناطق مورد نظر را بصورت سنجش از راه دور بررسی کنید و مطالعات جامعی از کشاورزی دقیق با دقت بسیار بالا انجام دهید. 

امروزه صرفا داشتن تصاویر هوایی برای متخصصان ag که نیاز به اطلاعات بالایی برای پهپادهای طیف سنج کشاورزی دارند کافی نمی باشد پس وجود RGB می تواند طیف رنگی گسترده ای را برای آن ها نمایش دهد.

 

حل مشکلات زمین های کشاورزی با پهپادهای طیف سنج

درمان قطعی و هدفمند مشکلات زمین های زراعی با پوشش گیاهی گسترده را می توانید از این پس با پهپادهای کشاورزی طیف سنج برطرف کنید. استفاده از پهپادهای کشاورزی طیف سنج می تواند به شدت بر روی کاهش هزینه ها موثر واقع شود. در ایران نیز شرکت پرواز یاران سیرنگ نقش پررنگی در معرفی پهپادهای کشاورزی به دنیای کشاورزی دقیق داشته است. 

 

 


زیبا فرمانبردار، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۸


سم پاشی سیرنگ پلاس محلول پاشی کشاورزی طیف سنجی با پهپادهای کشاورزی پهپاد کشاورزی طیف سنج

این مطالب را هم بخوانید!

کنترل بيماريهای یونجه

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

ارزیابی دقت پهپادها در کمیت‌سن...

روش‌های سنتی کمیت‌سنجی آب سطحی در برکه‌ها و مخازن آبی معمولاً با مشکلاتی همراه هستند که می‌توانند به دقت و قدرت تشخیص اطلاعات مربوط به حجم آب موجود در این منابع آبی تأثیر بگذارند. اما با پیشرفت تکنولوژی پهپادها، به‌طور چشمگیری قدرت سنجش و دقت آنها در کمیت‌سنجی آب سطحی افزایش یافته است. در این مقاله...

ادامه مطلب »

مزارع شناور

امروزه شیوه‌های مختلفی برای افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی در سراسر دنیا وجود دارد، که یکی از آنها پرورش ماهی در آب دریا و دریاچه‌ها است که نیازی به استفاده از منابع آبی موجود و تغییرات در اکوسیستم ندارد. استفاده از منابع در راستای توسعه پایدار، نوین و همچنین استفاده مستقیم از انرژی خورشیدی شیوه...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116